دریافت توکن رایگان , توکن yfic چیست , ارز دیجیتال

 

Yearn Finance Connect
یک رمز غیرمتمرکز تحت پروتکل ERC-20 است ، به کاربران اجازه می دهد YFIC را سهام خود قرار دهند

 

قبل از این که به دریافت توکن رایگان yfic بپردازیم اول از همه آشنا بشیم با این نوع توکنها و تاریخچه توکن yfi .

Yearn Finance Connect

 

 

معرفی کامل اکوسیستم Yearn.finance و توکن جنجالی YFI !


ارزش آن صفر است! این توکن را نخرید ! بلکه آن را بدست آورید. این‌ها کلمات پایانی یک مقاله در وبسایت Medium بود درباره یکی از جدیدترین پلتفرم‌های فضای دیفای (Defi) به نام Yearn.finance و توکن آن YFI که اخیرا بسیار جلب توجه کرده است.
به عنوان یکی از پروژه‌های غیرمتمرکز در فضای ارزهای دیجیتال که مورد استقبال قرار گرفته است، پروتکل yearn.finance با هدف ساده‌سازی دیفای و همزمان ارائه بیشترین درصد ممکن سود سالانه از طریق yields یا (APY) نسبت به میزان سپرده ارزهای آنها است. این ارز دیجیتال که به بیت کوین فضای دیفای هم معروف است از هم اکنون طرفداران بسیاری پیدا کرده و کاربران زیادی در تلاش برای بدست آوردن سهمی از آن هستند. البته به این نکته توجه داشته باشید که این اکوسیستم همچنان در مرحله بتا قرار دارد.

 

 

 Yearn.finance چیست؟

Yearn.finance یک اکوسیستم از پروتکل های ساخته شده بر روی اتریوم است که تعامل کاربران با پروتکل های DEFI را ساده و سود سالانه ارزهای دیجیتال سپرده شده در دیفای را زیاد می کند. معروف ترین پروتکل در در این اکوسیستم yearn.finance است که با توکن YFI اداره می شود.


محبوب ترین پروتکل موجود در این اکوسیستم yearn.finance (همنام اکوسیستم) است که به طور خودکار وجوه کاربر را بین پروتکل‌های اعطای وام دیفای مانند Compound ،Aave و Dydx برای به حداکثر رساندن APY منتقل می‌کند. کل اکوسیستم yearn.finance از طریق توکن آن YFI توسعه و اداره می‌شود. پروتکل‌های دیگر موجود در اکوسیستم yearn.finance شامل موارد زیر است :

    ytrade.finance : که به کاربران این امکان را می دهد تا با استفاده از لوریج ۱۰۰۰برابر، توسط استیبل کوین‌ها به ترید بلند و کوتاه مدت بپردازند.
    yliquidate.finance : که از وام های فلش در Aave برای نقدینگی بودجه استفاده می‌کند.
    yswap.exchange : به عنوان یک واحد که کاربران می‌توانند از طریق آن به صورت دستی وجوه را به پروتکل‌های مختلف دیفای واریز کنند.
    iborrow.finance : که شامل توکنیزه کردن بدهی‌ها در پروتکل‌های دیگر با کمک Aave است تا بتوان از آن در پروتکل‌های دیگر دیفای استفاده کرد.

در زمان نوشتن این مقاله، فقط yearn.finance و yswap.exchange کار می‌کنند. بقیه پروتکل‌ها در مرحله آزمایش هستند.

 

ارز YFI چیست؟

YFI یک توکن ERC-20 است که در درون پروتکل yearn.finance استفاده می شود. هدف از ایجاد این توکن ساده سازی تعامل با پروتکل های DEFI است و با پروتکل های محبوب DeFi و به حداکثر رساندن درصد بازده سالانه (APY) ارزهای رمزپایه سپرده شده به DeFi است.

محبوب ترین پروتکل در این اکوسیستم yearn.finance است که بطور خودکار وجوه کاربر را بین پروتکل های وام DeFi مانند Compound ، Aave  و   Dydx جابجا می کند تا APY را به حداکثر برساند. کل اکوسیستم yearn.finance جامعه توسعه یافته و جامعه از طریق رمز YFI اداره می شود.

بنیانگذار توکن YFI، Andre Cronje، در اواسط ماه جولای (اواخر تیر) YFI را به عنوان “یک توکن کاملا بی‌ارزش با عرضه صفر” توصیف کرد. او به کاربران yEarn گفت:

“آن را خریداری نکنید. بدست آورید.”

حداکثر 30000 توکن YFI وجود دارد و هیچ ICO یا پیش استخراج از آن وجود ندارد. شما می توانید با ارائه نقدینگی به یکی از سیستم عامل های yearn.finance  و یا خرید رمز از صرافی ، رمزهای YFI را بدست آورید. آخرین توکن YFI در تاریخ 26 ژوئیه در اکوسیستم صادر شد.

انجمن yearn.finance در حال حاضر در مرحله انتشار عرضه جدیدی از توکن های YFII به عنوان وسیله ای برای ایجاد انگیزه بیشتر برای تأمین نقدینگی اکوسیستم سالیانه است. YFII یک “فورک” از YFI است و حداکثر مقدار آن 60000 است. کل توکن های YFII در طی 10 هفته به همان روش رمز اصلی، توزیع می شوند.


Yearn.finance چگونه کار می‌کند؟

می توان گفت پیچیدگی درک نحوه کار yearn.finance به دلیل کمبود اسناد موجود در مورد این پروتکل است. البته نحوه عملکرد آن در مقایسه با سایر پروژه‌های دیفای بسیار قابل درک است. با توجه به اینکه yearn.finance معمولا برای اشاره به پروتکل با همین نام در اکوسیستم yearn.finance استفاده می‌شود.

yearn.finance بسته به اینکه کدام استخر دارایی استیبل کوین‌ها بالاترین APY را تولید می‌کند، آنها را بین Compound ، Aave و DyDx جابجا می‌کند.در حال حاضر yarn.finance از استیبل کوین‌های DAI، USDC، USDT، TUSD و SUSD پشتیبانی می‌کند. از آنجا که yearn.finance تحت اداره انجمن‌های آن است، پروتکل‌های اعطای وام بین آن و همچنین لیست ارزهای دیجیتال پشتیبانی شده، ممکن است با گذشت زمان تغییر کند.
هنگامی که یک کاربر استیبل کوین خود را در yearn.finance سپرده گذاری می‌کند، آن توکن به مقدار معادل توکن Y تبدیل می‌شود.(برای مثال DAI به yDAI تبدیل می‌شود). این توکن جدید به عنوان “توکن بهینه yield” ​​شناخته شده و می‌توان از آنها برای کسب توکن‌ YFI استفاده کرد. Yearn.finance، بودجه اصلی واریز شده به پروتکل را می‌گیرد و به طور خودکار آن را بین استخر‌های کامپوند، Aave و DyDx با بالاترین بازده جا‌به‌جا می‌کند. این پروتکل همچنین مقداری کمی کارمزد دریافت می‌کند که وارد استخرهای آن شده و تنها در دسترس دارندگان توکن آن YFI قرار می‌دهد.

 

 چگونه توکن yfi را به دست آوریم؟

3 راه برای به دست آوردن YFI و YFII وجود دارد. اولین راه پس انداز کردن yCRV در استخر yGov در yearn.finance است. راه دوم پس انداز کردن ترکیبی از DAI و YFI است در پروتکل Balancer است در ازای توکن های BAL انجام می شود. این توکن های BAL در محیط yGov با YFI مبادله می شود.

راه سوم شامل سپرده ترکیبی از YFI و yCRV در Balancer در ازای توکن های BPT است که در yGov به توکن های YFI تبدیل می شوند. وقتی YFI ساخته شد، به گونه ای طراحی شد که هر 3 استخر دارای 10000 توکن YFI باشد. توکن های YFI تا 26 جولای، 10 روز بعد از معرفی ساخته شدند.

این ممکن است گیج کننده به نظر برسد ، اما اگر از جنبه ی اثبات سهام به آن نگاه کنید، درک آن آسان خواهد بود. تفاوت در این است که شما در عوض تهیه برخی از ارزهای رمزپایه در ازای دریافت پاداش بلوک این ارز رمزپایه ، شما اساساً توکن هایی را که Curve Finance و Balancer در سال به شما داده اند ، ذخیره می کنید.


چه کسی Yearn.finance را ساخته است؟

 

 

 

این اکوسیستم که پیش از این به عنوان iEarn یا yEarn شناخته می‌شد، توسط یک برنامه‌نویس به نام آندره کرونژ (Andre Cronje) ساخته شده است.

کرونژ به این نکته پی برده بود که استفاده از yield farming بسیار پیچیده است و پیش‌بینی می‌کرد که این پیچیدگی به مرور زمان بدتر نیز خواهد شد. از آنجا که تعداد بیشتری از مردم می‌خواستند از بسترهای مختلف وام دهی برای کسب درآمد بیشتر استفاده کنند، ارزیابی اینکه آیا آنها واقعا سود کسب می‌کنند، سخت‌تر و دشوارتر شده است. در پاسخ به این امر، کرونژ می‌دانست که باید محصول جدیدی را فراهم کند که روند این کار را ساده‌تر ‌کند و به هر کسی امکان دهد بجای اینکه به طور دستی بین پلتفرم‌ها انتخاب کند، نتیجه استفاده از yield farming را ببینند.

کرونژ همچنین در صدد است که yearn.finance را به عنوان امن‌ترین پروتکل دیفای در دسترس کاربران قرار دهد. او اخیرا اعلام کرد که اولین کسی است که بودجه خود را در آن قرار داده و آخرین نفری خواهد بود که بودجه خود را از آن خارج می‌کند. او برای این پروژه هیچ‌گونه وجهی از دیگران نگرفته است و برخلاف دیگر پروژه‌ها در زمان توزیع توکن‌های آن هم، هیچ توکنی برای خود ذخیره نکرده است.

قوانین حاکمیتی در Yearn.finance

فهمیدن عناصر دخیل در حاکمیت این اکوسیستم کمی دشوار است. زیرا جزییات آن بسیار پراکنده است و در هیچ منبعی به طور کامل و واضح بیان نشده است. برای شروع بدانید که هر توکن YFI برابر با یک رای است. پیشنهادات مربوط به اکوسیستم yearn.finance فقط درصورتی ارائه می شود که ۳۳ درصد دارندگان توکن‌های YFI با آن موافقت کنند. اگر این حداقل نیاز برآورده شود، در صورت مخالفت بیش از ۲۵ درصد دارندگان YFI، آن پیشنهاد می‌تواند وتو شود. حداقل ۵۰ درصد دارندگان این طرح باید برای قبول شدن پیشنهادات در رای‌گیری شرکت کرده باشند.

اما اینجاست که همه چیز جالب می‌شود. تنها دارندگان YFI که می توانند رای دهند، آنهایی هستند که توکن‌های BPT خود را در استخر حاکمیت yGov واریز کرده‌اند. شاید به همین دلیل است که کرونژ از این سیستم حاکمیتی به عنوان “متا حاکمیت” یاد می کند؛ زیرا برای بدست آوردن آن نه تنها باید این توکن را داشته باشید بلکه، با واریز دارایی‌های خود در حدود نیمی از پروتکل‌های DeFi که با این اکوسیستم در تعامل هستند، خود را در معرض خطر و ریسک بالاتری قرار دهید.

شاید جالب‌ترین عنصر در مورد حاکمیت این باشد که دارندگان توکن‌های YFI می‌توانند توکن‌های YFI خود را بسوزانند و در ازای آن معادل همان درصد از توکن، مقادیر ذخیره شده در استخرهای yearn.finance را دریافت کنند.( برای مثال : اگر ۳۰ درصد از منابع YFI را در اختیار داشته باشند، می‌توانند آن را در ازای ۳۰ درصد دارایی‌های انباشته شده در استخر بسوزانند.) اما روند واقعی برداشت وجوه کمی پیچیده‌تر است. وقتی صاحب یک توکن YFI سهم خود را از استخر درخواست می‌کند، درصد معادل بودجه از استخر به صندوق قرارداد فرستاده می‌شود که آنها را به aDAI تبدیل می کند، که توکن تولید شده DAI در پلتفرم Aave است. این توکن‌ها می توانند پس از آن به Aave ارسال شوند تا بتوانند به صورت توکن DAI قابل برداشت باشد.

نقشه راه Yearn.finance

با توجه به اینکه پروتکل فقط چند ماه است که شروع به کار کرده و و قوانین حاکمیتی آن فقط در حدود یک ماه (در زمان نوشتن این مقاله) است که وجود دارد، در مورد نقشه راه آن حرفهای زیادی برای گفتن نیست. کرونژ در یک مصاحبه، توسعه پروتکل‌های مختلف این اکوسیستم در دیفای مانند yearn.finance را به عنوان نوعی قسمت جنون آور توصیف می‌کند که تقریبا همه زمینه‌های ایجاد پروتکل در طول چند هفته به وقوع پیوسته است.

در آخرین رای گیری صورت گرفته برای افزایش میزان توکن YFI، به خاطر نرسیدن حد‌نصاب ۳۳ درصد در آن تصمیم به ایجاد یک فورک و تبدیل ابن توکن به توکن YFII گرفته شده است. این کار به عنوان ابزاری برای ادامه تشویق کاربران برای تامین نقدینگی پروتکل‌های موجود در اکوسیستم در نظر گرفته شده بود. (دارایی های سپرده گذاری شده در yearn.finance در روز بعد از ماین آخرین توکن YFI بیش از ۶۰ درصد کاهش یافته است).
به نظر نمی رسد که توکن YFII نقشی حاکمیت yearn.finance داشته باشد؛ اما این چیزی است که انجمن‌‌های آن می‌تواند رای دهند تا در آینده تغییر کند. خلاصه اینکه، هر کسی می‌تواند یک استراتژی جدید را برای این پلتفرم پیشنهاد کند. اگر توسط انجمن پذیرفته شود، و یک استراتژی جدید بخواهد اجرا شود، شخصی که آن پیشنهاد را داده قسمتی از سود بدست آمده را کسب می‌کند.

قابل توجه‌ترین تغییرات در مرحله جدید این اکوسیستم، yEarn v2 است که شامل اضافه کردن دارایی‌های بیشتر به اکوسیستم و معرفی نوعی مکانیسم گیمینگ برای ایجاد انگیزه در ایجاد استراتژی‌های کارآمدتر برای yield farming در آن است.

آشنایی با توکن YFI

YFI یک توکن ERC-20 است که برای حاکمیت پروتکل‌ها در اکوسیستم yearn.finance استفاده می‌شود. توکن‌های YFI را می توان با شرکت در این پروتکل‌ها به دست آورد. حداکثر ۳۰۰۰۰ توکن YFI برای عرضه وجود دارد و هیچ ICO یا روش دیگری برای بدست آوردن آن وجود ندارد. تنها با فراهم کردن نقدینگی در یکی از پلتفرم‌های این اکوسیستم امکان بدست آوردن توکن YFI وجود دارد. آخرین توکن آن در تاریخ ۲۶ جولای ۲۰۲۰ وارد اکوسیستم شد.

درحال حاضر برای تشویق بیشتر کاربران به فراهم کردن نقدینگی برای پلتفرم‌ها، توکن YFII عرضه شده است. YFII یک فورک از YFI بوده و تعداد ۶۰۰۰۰ توکن از وجود دارد. کل توکن‌های YFII در طی 10 هفته به همان روشی که YFI توزیع می‌شده است، توزیع می‌شود.


روش‌های بدست ‌آوردن توکن YFI و YFII

سه راه برای بدست آوردن این توکن‌ها وجود دارد.

    اولین راه این است که شما توکن‌های yCRV (توکن‌های بدست آمده از پلتفرم Curve) را واردyGov (استخرهای حاکمیت پلتفرم yearn) کنید و در ازای آن توکن YFI دریافت کنید.
    دومین راه وارد کردن توکن‌ها DAI و YFI به نسبت ۹۸ به ۲ درصد در استخرهای پروتکل بالانسر برای تبدیل کردن آنها به توکن بال BAL (توکن پلتفرم بالانسر) است. این توکن‌های بال بدست آمده از این طریق وارد yGov (استخرهای حاکمیت این پلتفرم) می‌شوند و در مقابل آن توکن YFI به شما پرداخت می‌شود.
    سومین راه، وارد کردن ترکیبی از توکن‌های yCRV و YFI به بالانسر در ازای دریافت BPT (توکن‌های استخرهای بالانسر) که مانند راه دوم توکن‌های بدست آمده از این طریق وارد yGov شده و در مقابل آن توکن YFI به شما پرداخت می‌شود. تمامی توکن‌های YFI تقریباً ۱۰ روز پس از معرفی توکن تمام شدند. (با استفاده از این روش شما از حق رای در اکوسیستم برخوردار می‌شوید)

این روش‌ها ممکن است گیج کننده به نظر برسد؛ اما اگر آن را از دید گواه اثبات سهام مشاهده کنید، آسان است. تفاوت در این است که به جای اینکه به استیکینگ ارز دیجیتال داخل صرافی برای دریافت پاداش آن بپردازید، شما به استیکینگ توکن‌های دریافتی از پلتفرم‌هایی مانند بالانسر و CURVE در داخل yearn.finance می‌پردازید و در قبال آن حاکمیت در این پلتفرم را بدست می‌آورید.


در کجا می‌توان توکن‌ YFI را خرید؟

با توجه به اینکه yearn.finance در فضای دیفای قرار دارد، جای تعجب ندارد که بهترین مکان برای دریافت توکن‌های YFI در صرافی‌های غیرمتمرکز است. به نظر می رسد Uniswap بهترین مکان برای خرید این توکن است، بیش از ۴۰ درصد از حجم معاملات ۲۴ ساعته YFI را تبدیل YFI/WETH تشکیل می‌دهد. اگر صرافی‌های متمرکز را ترجیح می دهید‌، Poloniex و CoinEx تنها صرافی‌های معتبری هستند که در حال حاضر جفت های معاملاتی توکن YFI را ارائه می‌دهند. توجه داشته باشید که حجم معاملات در آنها کاملا محدود است.


روش نگهداری توکن YFI

از آنجا که YFI یک توکن ERC-20 است، می توانید آن را تقریبا در هر کیف‌پولی که از دارایی‌های مبتنی بر اتریوم پشتیبانی می‌کند، ذخیره کنید. اگر دوست دارید YFI خود را بسیار ایمن نگه دارید و به زودی برنامه‌ای برای معامله آن ندارید ، از یک کیف پول سخت‌افزاری مانند Trezor ، Ledger یا Keepkey استفاده کنید.

کیف پول نرم افزاری نیز ایده‌آل است اگر می خواهید توکن YFI خود را سریع معامله کنید و هزینه زیادی بابت کیف‌پول سخت‌افزاری پرداخت نکنید. از کیف پول های نرم‌افزاری قابل اعتبار برای توکن YFI میتوان از کیف پول اتمیک (موبایل/دسکتاپ)، کیف پول Exodus (موبایل/دسکتاپ) و Coinomi (موبایل) نام برد.

 


 دلایل رشد توکن yfi

توکن یرن فایننس یا YFI از ابتدای سال ۲۰۲۰ بیش از ۴۰ درصد سود داشته است. این توکن با رشد ۳۵۰۰ درصدی در بازار رمزارز رکوردشکنی کرد.

بهای هر واحد YFI در میانه ماه جولای بسیار ناچیز بود. اما پس از مدتی با رشد بی‌سابقه به هزار دلار رسید. این رشد بی‌سابقه باعث شد که YFI در ابتدای ماه جاری و کمتر از ۲ هفته بیش از ۳۰ هزار دلار ارزش داشته باشد. ارزش این رمزارز در ساعات اخیر به ۴۰ هزار دلار نیز رسید اما پس از چند ساعت مقداری افت داشت و با قیمت ۳۱ هزار دلار در بازار معامله شد. با وجود پایین آمدن ارزش YFI باز هم رکوردی بیش از بالاترین رکورد بیت کوین را به ثبت رساند.

به گفته کارشناسان افزایش بهای YFI باعث بیشتر شدن تقاضا برای توکن‌های مبتنی بر DeFi خواهد شد. ایده اصلی DeFi نیز مبتنی بر ایجاد تحول در ابزارهای مالی سنتی مانند استقراض و بیمه است. مالکان این توکن می‌‌توانند از آن برای رای دادن به طرح‌های پیشنهادی به‌روزرسانی شبکه استفاده کنند.

یکی از تحلیل‌گران مالی ارشد FxPro درباره رشد این توکن اظهار نظر کرد و گفت  که یرن فایننس به تازگی به ستاره الت‌کوین‌ها  تبدیل شده است و نشان می‌دهد که یونیکورن‌ها هنوز در دنیای کریپتو وجود دارند. این رشد نشان‌دهنده بخش مالی غیرمتمرکز است. یکی دیگر از دلایل محبوبیت توکن YFI  این است که خالقان آن از ساتوشی ناکاموتو الگو گرفته‌اند و سقف موجودی توکن را ۳۰ هزار واحد اعلام کرده‌اند.

 

بعد از آشنایی با توکن yfi و نحوه عمل کرد آن , حال بپردازیم به توکن تازه ایجاد شده yfic که یکی از توکنهای Defi است .

تعداد توکن yfic یک میلیون عدد ایجاد شده است و 26 روز دیگر وارد بازار خواهد شد . تنها با یک ثبتنام در این پروژه شرکت کنید و 1 عدد توکن yfic رایگان دریافت کنید . شاید الان سوالی برای شما پیش آید که چرا توکن ها را رایگان توزیع میکنند ؟

وقتی یک توکنی برای اولین بار ایجاد میشود سازنده آن نیاز دارد که توکن خود را به دیگران معرفی کند تا مردم با آن آشنایی داشته باشند .

سازنده توکن مقداری از این توکنها را رایگان در اختیار مردم قرار میدهد تا زمانی که توکن را به مارکتها معرفی میکند دارای قیمت و ارزش باشد.

نحوه دریافت توکن yfic

بعداز وارد شدن به لینکی که در زیر قرار میدهم ایمیل و آدرس کیف پول اتریوم را وارد میکنید . توجه داشته باشید که هنگامی که آدرس اتریوم خود را از کیف پول کپی میکنید همان آدرس را در یک  جای نگهدارید تا بعدا اگر نیاز شد با همان آدرس وارد اکانت خود شوید .

Yearn Finance Connect
 

yfic token

 

بعداز وارد کردن قسمتهای خواسته شده برای شما ایمیلی ارسال خواهد شد که باید آن ایمیل را تایید کنید

 

 

حتما ایمیل را تایید کنید . در کانال و گروه عضو شوید . توییتر توکن yfic را فالو کنید

پیش فروش این توکن برای هر 1 واحد اتریوم 350 توکن yfic  دریافت میکنید .

 

 

Yearn Finance Connect

 

همراهان عزیز از طریق لینک زیر میتوانید صحت واقعی بودن توکن را بررسی کنید

https://etherscan.io/token/0x14Be9Bde94102E13971E8f98ACEcaC823CB7fD30

 

دریافت توکن رایگان , توکن yfic چیست , ارز دیجیتال

مطالب دیگر :

 

دریافت توکن رایگان , توکن Q چیست , ارز دیجیتال